*فناوری نمایش
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

تلویزیون و نمایش تصاویر

به لطف پیشرفت های فناوری نمایش ، امروزه چندین نوع مانیتور ویدیویی وجود دارد که در تلویزیون ها استفاده می شوند:

"CRT" متداول ترین لوله اشعه کاتدی را نشان می دهد. این نوع صفحه نمایش ها بسیار گران نیستند و یک فناوری اصلاح شده برای آنها وجود دارد که به طور کلی بهترین کیفیت تصویر را ارائه می دهد. از آنجا که وضوح بومی این صفحه نمایش ثابت نیست ، در بعضی موارد آنها توانایی نمایش منابع با وضوح مختلف با کیفیت تصویر بالا را دارند.

"LCD صفحه تخت" یا "پلاسما": تحولات جدید در نمایشگرهای صفحه تخت مجموعه های تلویزیونی معرفی شده از سیستم نمایش کریستال مایع فعال ، صفحه LCD یا فناوری نمایش پلاسما. صفحه های ال سی دی و صفحه نمایش پلاسما 1 اینچ ضخامت دارند و می توانند از دیوار آویزان شوند یا به یک پایه وصل شوند. برخی از مدل ها می توانند به عنوان مانیتور رایانه مورد استفاده قرار گیرند.

پنل LCD: در حقیقت ، عضو اصلی صفحه نمایش ، لایه LCD (نمایشگر کریستال مایع) در هر دو شکل و صفحه اصلی رنگی است که شامل کلیه آرایش های پیکسل اصلی و زیر پیکسل های RGB یا مقداری Y و W است که به همان لایه LCD تعلق دارد. این دقیقاً در تمام تلویزیون های LCD قدیمی یکسان است.

پنل LED: تنها چیزی که تفاوت بین صفحه LCD و LED را متمایز می کند ، پنل پشتی لایه LCD است و رسالت آن کار و روشن کردن این لایه است که در تلویزیون های LCD قدیمی یا در واقع لامپ های دارای نور پس زمینه CCFL ، چراغ های فلورسنت سرد است. کاتد وظیفه تأمین نور و استحکام این لایه را بر عهده دارد که با وجود جهش جدید در تلویزیونهای LED باعث می شود نور پس زمینه بسیار نازک تر شود و به جای آرایش فلورسنت از LED یا LED استفاده می شود که همین امر باعث افزایش دقت منبع انرژی می شود. کیفیت روشنایی و اندازه آن نیز فرایند تولید را آسانتر کرده است.

هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند. صفحه LCD تخت می تواند زاویه دید را کوچکتر و باریک تر نشان دهد و از این رو برای محیط خانه مناسب نباشد. پنل های عقب در شرایط نور روز و یا در اتاق های با نور مناسب کارایی خوبی ندارند و به مناطق دید تاریک احتیاج دارند. در سال های اخیر از پانل های LED در ساخت مجموعه های تلویزیونی به ویژه تلویزیون های با اندازه بزرگ استفاده شده است. صفحه نمایش های ال ای دی نازک تر از صفحه نمایش های LCD هستند و انرژی کمتری مصرف می کنند اما از نظر کیفیت تصویر تفاوت چندانی با صفحه نمایش های LCD ندارند. صفحه نمایش های LED نسبت به صفحه نمایش های LCD گران تر هستند.

ماندگاری انواع رایج صفحه های تلویزیون
پلاسما عمر مفید پانل های پلاسما 100000 ساعت تخمین زده می شود ، به این معنی که اگر شما روزانه 5 تا 8 ساعت تماشای محتوا را در این نوع صفحه نمایش صرف کنید ، 34 تا 50 سال تلویزیون و پنل سالم خواهید داشت.

پنل های LED قدیمی تر در ابتدا از آرایه های ضعیف پیکسلی ضعیف با طول عمر بسیار کوتاه حدود 3000 تا 6000 ساعت استفاده می کردند زیرا فشار روی زیر پیکسل آبی خیلی زیاد بود ، اما WRGB قدیمی اکنون در حال تولید است. و این به آنها عمر تقریبی 8 تا 12 هزار ساعت یعنی 4 تا 8 سال می دهد و حداکثر این صفحه نمایش ها را از نظر سلامتی تضمین می کند.

انواع مختلفی از پنل های OLED LED وجود دارد و عمر مفید آنها بسته به میزان روشنایی و کنتراست متفاوت خواهد بود. به طور کلی ، این صفحه نمایش ها دارای عمر مفید 30،000 تا 60،000 ساعت هستند که تا 8 تا 15 سال به راحتی ، نرم و نرم باقی می مانند.

تشخیص چهره
از ورود آسان به Smart Hub با برنامه تعامل هوشمند با تشخیص چهره لذت ببرید. با کمک دوربین ساخته شده در تلویزیون ، این سیستم منحصر به فرد می تواند صورت شما را بطور خودکار تشخیص دهد و نیاز به تایپ نام کاربری (ID) و رمز عبور را با استفاده از ریموت کنترل از بین ببرد. این اجازه می دهد تا تلویزیون چهره شما را تشخیص دهد.

کلمات مرتبط با تلویزیون
وضوح عبارت است از تعداد نقاط منفردی که به عنوان پیکسل در صفحه شناخته می شوند. وضوح نمونه 800 x 600 بدین معنی است که صفحه تلویزیون دارای 800 پیکسل در عرض و 600 & nbsp در محور عمودی است. وضوح بالا خاص نشانگر تصویر با وضوح بالاتر است.

کنتراست اندازه گیری میزان نور و لکه های تاریک روی صفحه است. هرچه نسبت کنتراست بالاتر باشد ، تصاویر بهتر و جالب تر خواهند بود ، اصطلاحی که نشانگر غنای و عمق تصاویر است.





:: برچسب‌ها: تلویزیون ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: